Personel Taşımacılığı Hizmeti Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Ana Sayfa
  • Personel Taşımacılığı Hizmeti Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Personel Taşımacılığı Hizmeti Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Firmalar personellerinin taşımacılık işlemleri evresinde kendilerine en iyi hizmeti verecek servisi tercih etmesi gerekmektedir. Personel taşımacılığı hizmeti alırken dikkat edilmesi gerekenler sayesinde sizler de bu hizmeti alırken firma seçimlerinizi daha rahat şekilde yerine getirebilme imkanına sahip olursunuz. Firma seçimleriniz noktasında özellikle bu hizmeti yasal ve bütün belgelere sahip olan firmalardan almaya özen göstermeniz gerekir. Tercih etmiş olduğunuz firmaların belgeleri tam olmadığı takdirde bazı problemlerle karşı karşıya kalma ihtimaliniz bulunmaktadır.

Personel Taşımacılığı Nedir?

Personel taşımacılığı evresinde merak edilen noktalardan birisi; personel taşımacılığı nedir? Noktasıdır. Personel taşımacılığı; herhangi bir kamu kurum veya kuruluşlarıyla özel ya da tüzel kişilerin personellerini bir akit karşılığında taşınmasıdır. Personel taşımacılığı yapılacağı evrede bu hizmeti vermekte olan firmaların veya şahısların gerekli olan bütün şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Aksi takdirde taşımacılık işlemlerini yerine getiremeyecekleri gibi çeşitli sorunlarla karşılaşabilmektedir. Taşımacılık sırasında çalışan sürücünün ve personellerin belirtilmiş olan bütün kurallara uygun şekilde hizmet vermesi gerekir.

Hangi Firmalar Personel Taşımacılığı Hizmeti Almalıdır?

Firmaların personel taşımacılığı hizmeti alması hem çalışanların işe geliş gidişlerinde rahatlık yaşanması hem de çalışan motivasyonu açısından ciddi önem arz etmektedir. Hangi firmalar personel taşımacılığı hizmeti almalıdır? Bu hizmeti özellikle vardiyalı bir şekilde çalışma düzenine sahip olan firmaların alması gerekmektedir. Bunun yanı sıra çalışanların işe gelme ve işten evlerine gitme evresinde sorun yaşamamasını isteyen firmalarda personel taşımacılığı hizmetinden faydalanabilmektedir. Taşımacılık işlemleri evresinde tercih edilen firma sizin çalışan sayınıza göre araç tahsis etmektedir ve çalışan sayınızın kaç olduğu önemli değildir.

Kimler Personel Servisi Sürücüsü Olabilir?

Personel taşımacılığında görevli olmak için servis sürücüsü olmak isteyen kişiler kimler personel servisi sürücüsü olabilir? Sorusunun cevabını merak etmektedir. Personel servis sürücüsü olunabilmesi adına kişinin yaş sınırını doldurmuş olması gerekir. Taşımacılık için aracın cinsi noktasında gerekli olan sürücü belgesine de sahip olunmalıdır. Bunun yanı sıra SRC belgeleri ve psikoteknik raporların alınması gerekmektedir. Personel servisi sürücüsü olan kişilerin alkollü araç kullanma veya fazla hız sınırından dolayı 1 kereden fazla ehliyetinin el konulması gibi durumlar yaşamamış olması gerekir. Adli sicilinin temiz olması da servis sürücüsü olacak kişiler için önemli noktalar arasında yer almaktadır.

Personel Servisinin Sahip Olması Gereken Özellikler

Personel servislerinin sahip olması gereken özellikler firmalara göre değişim gösterebilmektedir. Bu noktada bazı kanuni şartlar bulunmakta olduğu gibi aynı zamanda firmalarda kendi şartlarını belirleyebildiği görülmektedir. Firmaların genellikle personellerinin taşınması için tercih ettikleri servislerden beklemiş olduğu bazı özellikler bulunmaktadır. Firmalar genellikle eski servis araçlarını tercih etmediği gibi bunun yanı sıra tercih edilen servis araçlarının rahat olması da çok ciddi bir önem arz etmektedir. Sağlık koşullarına uygun olarak servis araçlarının düzenli dezenfektelerinin yapılması ve temizlenmesi de çok önemlidir. Ek olarak servis araçlarının bakımlarının ve gerekli servis işlemlerinin yerine getirilmesi gerekmektedir.

Personel Taşımacılığı Hizmeti Veren Firmalarda Bulunması Gereken Belgeler

Personel taşımacılığının yerine getirileceği evrede firmaların bazı belgeleri de sunması gerekir. Bu belgeler sunulmadığı takdirde yasal olarak firmaların servis hizmetini vermesi uygun değildir. Personel taşımacılığı hizmeti veren firmalarda bulunması gereken belgeler incelendiği zaman özellikle firmaların sözleşmelerinin hazırlanması, SRC belgeleri gibi belgelerin bulunması, sürücünün gerekli psikoteknik belgesini alması bu evrede önemli noktalar arasında yer almaktadır. Personel taşımacılığı sırasında firmaların gerekli izinleri alabilmeleri adına bütün bu belgelerini eksiksiz ve en doğru şekilde sunmaya özen göstermesi gerekmektedir.

Personel Taşımacılığı Hizmeti Fiyatı Nasıl Belirlenir?

Personel taşımacılığı hizmeti almak isteyen firma, kurum ve kuruluşlar özellikle fiyat politikasının nasıl belirlenmekte olduğunu merak etmektedir. Personel taşımacılığı hizmeti fiyatı nasıl belirlenir? Taşınacak olan personel sayısı, mesafenin ne seviyede olduğu ve çalışma saatleri fiyatın belirlenmesi sırasında önemli olan faktörler arasında yer almaktadır. Personel taşımacılığı hizmeti alırken dikkat edilmesi gerekenler noktasında firmanın sözleşmede fiyatlandırma politikasına da dikkat etmeniz mümkündür. Bu şekilde firmalardan almış olduğunuz hizmetlerin sizlere sunulurken nasıl hizmet verilmekte olduğunu ve firmaların hizmet şartlarının tam olarak ne olduğunu net şekilde görebilme imkanına sahip olursunuz. Her servis firması bu evrede farklı bir yol izleyebilir.